Saturday 29 March 2014

Panduan menjual produk Shaklee



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Terima kasih kerana sudi menjengah ke blog saya ini. Jika anda berada di sini dan sedang membaca artikel ini, saya harap anda teruskan sehingga habis dan fahami apa yang akan saya sampaikan.

Keadaan ekonomi yang tidak stabil memaksa kita semua mengambil jalan lain untuk menambahkan pendapatan keluarga. Saya juga seperti anda mencuba pelbagai perkara untuk meningkatkan pendapatan. Ketika artikel ini di tulis saya masih seorang kakitangan kerajaan dan dalam masa yang sama mempromosikan produk Shaklee untuk menambah pendapatan.

Saya telah mencuba banyak cara untuk menambahkan pendapatan. Bermacam jenis jualan sama ada secara langsung atau online telah saya cuba. Kebanyakannya hanya berhasil seketika. Saya akhirnya terjumpa dengan rakan yang mempromosikan Shaklee. Pada permulaan ingatkan macam dulu-dulu juga. Janji nak tolong sama-sama. Akhirnya ditinggalkan begitu sahaja.

Kenapa memilih menggunakan produk Shaklee?
Pada saya Shaklee bukan sahaja boleh menambahkan pendapatan. Selain itu produk ini juga memang berkesan dan sudah berada di pasaran lebih 50 tahun!

Kualitinya tidak perlu nak dipertikaikan lagi. Sumber penghasilan produk juga dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil halal untuk menghilangkan keraguan kita sebagai umat islam.

Saya turut menggunakan produk ini, terutama ESP (Energizing Soy Protein). Banyak faedah yang saya perolehi terutama dari segi kualiti susu, susu bertambah pekat dan banyak. Anak tidak lagi menangis kerana kekurangan susu. Masalah gastrik dapat diatasi. Badan juga rasa lebih ringan dan selesa dengan pengambilan Cinch Tea Shaklee.

Untuk set kurus atau pelangsingan saya mengambil beberapa suplemen lain seperti Chich Shake, Lecithin, Alfalfa. Untuk kecantikan kulit saya amalkan vitamin E dan juga Vita C sebagai daya tahan badan.

 MealShake saya  diberikan kepada anak saya untuk mengurangkan masalah sembelit yang selalu berlaku dan menambahkan selera makan mereka.

Bagaimana boleh tertarik untuk menjual produk Shaklee?
Asalnya saya dah serik nak meniaga. Terutama produk kesihatan kerana banyak masalah dan kesan sampingan yang tidak dijangka. Setelah guna baru tertarik untuk menjual. Saya guna dah lama, tapi jadi ahli baru 4 bulan! Sebelum tu dok beli dengan kawan jee..mujur diorang bagi harga ahli.



Apa yang dapat setelah jadi pengedar bebas Shaklee?
Setakat ni tak banyak lagi yang saya dapat. Baru jadi ahli 4 bulan kan… tapi setakat ni bulan pertama sahaja saya boleh buat sale hampir RM 2000!! Bonus yang saya dapat dalam lingkungan RM300.


Apa rahsia boleh menjana banyak jualan?
Upline dalam Shaklee banyak membantu, dan tidak pernah meninggalkan saya. Berniaga produk Shaklee tak sama dengan meniaga produk kesihatan lain. Banyak ilmu perubatan yang perlu kita tau. Sebabnya setiap jenis produk mempunyai fungsi yang berlainan. Seronok  berniaga Shaklee kerana dalam masa yang sama kita menambahkan pengetahuan dalam bidang perubatan dan farmasi. Upline dan rakan-rakan banyak bertukar pendapat dan memberikan ilmu-ilmu baru setiap hari. Sekarang dah mudah WhatsApp jee…anda akan ditolong dalam masa yang singkat.


Apakah perbezaan jadi ahli dengan saya berbanding dengan pengedar lain?
Dengan menjadi ahli dengan saya. Anda akan dibantu sehingga berjaya. Saya akan membekalkan PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE!!

Dalam ebook ni saya telah masukkan semua perkara dari FUNGSI PRODUK SHAKLEE hingga CARA MEMPROMOSIKAN PRODUK secara ONLINE @ OFFLINE!!

Azam saya adalah untuk berjaya bersama-sama dengan anda. Andai kata anda lebih berjaya daripada saya dengan menggunakan PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE!! Saya tidak akan menyesal kerana saya telah membantu orang lain yang memerlukan.

ANDA TIDAK akan dapat ebook ini jika menjadi ahli dari pengedar lain!!


Kenapa tidak berikan sahaja kepada semua?
Maaf. Ebook ini adalah hasil usaha saya bersengkang mata mencari maklumat dari pelbagai sumber dari rakan-rakan dalam kumpulan, bahan bacaan,  hingga ke laman web dalam mahupun luar Negara. Maka itu, saya bekalkan ebook PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE!! Secara percuma kepada anda yang menjadi ahli di bawah keluarga kami.


Anda untung kerana Upline dapat lebih!!
Jika anda berfikiran begini, saya ingin tegaskan…usaha anda adalah hak anda, upline tak dapat kelebihan pun kalau diorang malas nak berniaga dan semata-mata mengharapkan downline. Ini kerana sistem Shaklee bukan berbentuk piramid yang menguntungkan orang atasan. Jika ia berbentuk piramid, saya pun tak ingin nak mempromosikan produk ni, baik pakai je produk dan tak payah susah-susah nak jual.


Kenapa cari downline?
Donwline penting jika anda ingin pergi jauh dalam perniagaan Shaklee ini. Ambil contoh kedai runcit dengan pemborong. Jika anda ingin berjaya sebagai pemborong maka perlu lah banyak kedai runcit yang menjual produk anda. Semakin banyak kedai runcit yang menjual, semakin terkenal lah produk anda. Harap anda faham perumpamaan saya ini.

Untuk lebih memahami sertai keluarga kami. Saya akan bantu anda dengan ebook eksklusif PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE!!


Kalau tak ada downline takpe ke?
Jangan risau. Takde downline pun takpe anda akan berjaya juga. Cuma lambat la sebab buat sale sorang-sorang. Kalau ada downline anda boleh langkah upline anda. Laju la sikit naik ke atas. Ibaratnya macam berlari laa.

Akhir kata dari saya, anda tidak akan rugi dengan mepromosikan produk Shaklee.

Kelebihannya:
  1. Ia tidak memerlukan modal @ anda perlu menyimpan stok yang banyak. Semua urusan penghantaran boleh dilakukan oleh pihak syarikat Shaklee Malaysia.
  2. Keahlian adalah seumur hidup. Tiada syarat belian.
  3. Tiada komitmen atau terikat dengan pihak Shaklee, anda adalah pengedar bebas.
  4. Tiada belian beribu-ribu ringgit untuk mendapatkan kelebihan ranking.
  5. Produk Shaklee amat berkualiti dan mempunyai standard piawaian kesihatan yang tinggi. anda tiada masalah dalam mempromosikannya.


Apa kelebihan menjadi ahli dengan saya:

  1. Anda mendapat PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE secara percuma!
  2. Anda akan di bantu dalam segala masalah @ pertanyaan dari pelanggan anda.
  3. Anda akan di ajar kaedah membina blog jika tiada kepakaran dalam melakukannya.
  4. Tips dan maklumat terkini tentang produk akan diberikan secepat mungkin.


Apa yang saya sertakan dalam PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE?
  1. Pengenalan produk Shaklee
  2. Fungsi produk Shaklee dalam bentuk grafik (anda boleh terus 'copy dan 'paste' pada wall facebook @ blog anda.)
  3. Set Shaklee lengkap yang memudahkan promosi produk.
  4. Jadual pemakanan produk Shaklee
  5. Kaedah promosi di facebook.
  6. Kaedah bina blog yang mudah.
Harapan saya anda akan menjadi sebahagian dari keluarga kami. Ikuti saya dan kami akan bantu anda sebaik mungkin.


Dapatkan…
PANDUAN MENJUAL PRODUK SHAKLEE! secara percuma!! Dengan menjadi ahli dalam keluarga kami.

Jangan teragak-agak untuk menghubungi saya. Anda akan dibantu
Hubungi 0129624079 SMS/WhatsApp

Salam Editor,
Ezlin Suzira
Pengedar Bebas Shaklee Malaysia
read more

2 comments:

  1. Tahniah sahabat..semoga berjaya!!!sy sntiasa mnyokong semangat yg ada pd awak..teruskan usaha!

    ReplyDelete
  2. Tq..menjaga kesihatan dan kecantikan untuk semua..semoga kita semua sihat sokmo :)

    ReplyDelete

You may also like these stories

Rahsia kesihatan semulajadi