Thursday 16 January 2014

Kaedah menangani stress dan kelesuan badan dengan Shaklee



012-9624079 SMS/WhatsApp
Sekarang semua benda perlukan duit, balik rumah anak menangis, yang suami plak tension je memanjang dek bebanan kerja yang tidak putus-putus. Kalau tak ditangani dengan betul boleh gila dan porak peranda keluarga. Kajian menunjukkan peratus orang dewasa yang mengalami stress semakin meningkat setiap tahun di Malaysia.

Manusia pada asasnya sangat memerlukan rehat dan ketenangan emosi. Apabila emosi stabil automatik tubuh badan kita akan menjadi lebih harmoni dan seimbang. Bila badan penat pasti jiwa pun tak tenangkan?. Pada pendapat saya keadaan ini mungkin berpunca daripada kegagalan tubuh badan kita mendapat keperluan vitamin yang mencukupi untuk membantu tubuh badan kita bekerja.

Pendapat saya ini sebenarnya berdasarkan pembacaan saya tentang kesan vitamin B-Complex kepada tubuh badan. B-Complex pada asasnya adalah terdiri daripada 8 vitamin yang larut dalam air dan memainkan peranan penting dalam metabolism sel. 8 vitamin ni contohnya adalah tiamin, riboflavin, niasin dan folik asid, Kalau sahabat rajin boleh google kepentingan atau kebaikan setiap jenis vitamin ni.

Secara ringkasnya segala jenis vitamin dalam kumpulan B-Complex ni banyak memberikan kesan dalam meningkatkan metabolism sel, kesihatan kardiovaskular dan berkaitan dengan saraf-saraf. Maka tak salah kalau saya katakan kegagalan mendapat vitamin B-complex yang mencukupi akan mengundang kepada kelesuan badan dan bila badan dah lesu jiwa pun cepat la nak marah.

Siapa sebenarnya yang paling memerlukan vitamin B-Complex?
Jawapannya: semua orang sebenarnya amat memerlukan vitamin ni..TAPI yang paling utama adalah:

  • Mereka yang terdedah kepada tekanan kerja dan beban kerja yang bertimbun-timbun sampai setahun pun tak abis-abis.
  • Wanita yang ambil pil perancang ( pengambilan pil perancang akan mengganggu sistem badan. Maka B-Complex adalah cara untuk mengimbangkan semula kehilangan vitamin dalam badan.)
  • Mereka yang mahu kelihatan cantik dan muda. (sesuai la dengan pepatah yang orang selalu kata, “nak cantik luar kena la cantik dalamannya”)
  • Mereka yang sentiasa menjaga penampilan diri.

Jika anda di antara mengalami masalah ini, saya cadangkan ambil lah SHAKLEE B-Complex. Sebabnya produk ni hasil dari bahan semulajadi dan halal. 8 jenis vitamin yang saya sebutkan tu semuanya ada dalam SHAKLEE ni..

Kalau nak cari vitamin ni satu-satu boleh, tapi takut tak larat nk telan la nnt sebab banyak sangat..

Andai kata berminat boleh la contact saya dengan nombor yang telah disertakan. InsyaAllah diskaun boleh la saya berikan setakat termampu.

“Mencegah lebih baik dari mengubati”
 “yang baik datang dari Allah, yang buruk atas kelemahan saya sendiri”

Wassalam.
read more

No comments:

Post a Comment

You may also like these stories

Rahsia kesihatan semulajadi