Sunday 19 January 2014

Menangani demam, batuk dan selesema tanpa penggunaan perubatan yang berunsurkan bahan kimia



Demam adalah suatu jenis penyakit yang mudah kena badan setiap manusia. Secara asasnya apabila seseorang itu mencapai suhu melebihi suhu normal badannya maka ia akan mengalami demam. Suhu badan manusia adalah dalam lingkungan 36.5oC – 37.5 oC (98-100oF).

Bila demam semua orang perlukan ubatkan..

TAHUKAH ANDA UBATAN KIMIA MEMBAHAYAKAN TUBUH BADAN DALAM JANGKAMASA PANJANG??

Kesan sampingan terhadap ubatan kimia adalah amat banyak. Sehingga ada yang boleh menyebabkan kematian.
Fakta:
Di Jepun orang ramai yang mengambil clioquionol didapati menderita akibat dari apa yang dinamakan "Sub-acute myelo-optic neuropath, (SMON)".
Penggunaan ubat ini telah mengakibatkan separuh lumpuh ke atas sistem urat saraf. Mangsanya mencapai bilangan 10,000 orang dan 5,000 daripadanya menemui ajal.

Selain itu, kebanyakan ubatan ini hanya memberikan kesan sementara. Penyembuhan yang cepat tetapi virus/bakteria masih lagi ada di dalam badan dan boleh menyerang semula.

Apa kata kalau beralih ke produk yang berunsurkan bahan semulajadi?

Nutriferon dari Shaklee adalah antara produk yang mementingkan kelestarian dengan alam sekitar. Produk ini di hasilkan dengan kajian terhadap estrak tumbuhan yang baik untuk kesihatan kita.

Nutriferon adalah produk Shaklee yang dihasilkan bertujuan untuk meningkatkan sistem perlindungan imuniti tubuh – interferon. Interferon adalah sejenis protein yang dihasilkan oleh tubuh kita untuk melawan virus, sekaligus mengelakkan virus tersebut ‘membiak’ dalam tubuh kita.


Interferon yang wujud dalam produk Shaklee ini mampu:

1. Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari. Merangsang dan meningkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh.

2. Melindungi dari influenza Melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi dan influenza.

3. Meringankan stress dan kelesuan. Meringankan kemudaratan yang disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.

Anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut?
Boleh hubungi
012-9624079 SMS/WhatsApp
Kami boleh membantu setakat yang termampu..InsyaAllah..

“manusia berusaha kesembuhan itu milik Allah jua”
read more

No comments:

Post a Comment

You may also like these stories

Rahsia kesihatan semulajadi