Wednesday 26 February 2014

Status halal produk Shaklee

Kebelakangan ini kita selalu mendengar produk-produk yang dicampur dengan bahan yang meragukan. Bagi umat islam halal adalah suatu yang wajib. Ini kerana makanan atau bahan yang digunakan itu akan menjadi darah daging dalam tubuh badan manusia. Percampuran bahan-bahan yang haram akan menghasilkan pelbagai perkara-perkara yang negatif dalam kehidupan seperti jiwa tidak tenteram, hilang rahmat dari Allah dan hidup sentiasa diselubungi dengan keresahan.

Halal bermaksud sesuatu bahan yang tidak bercampur dengan bahan yang haram di sisi agama seperti arak, campuran gelatin haiwan yang kotor seperti babi dan bahan-bahan dari organ haiwan yang tidak sempurna sembelihannya.


Adakah produk Shaklee halal?

Ya, produk Shaklee adalah halal dan ia disahkan oleh Islamic Services of America(ISA) yang berpangkalan di Amerika iaitu salah satu badan yang di iktiraf oleh JAKIM dalam pengeluaran sijil halal. Anda boleh lihat pada link berikut untuk melihat sijil halal terbaru yang telah dikeluarkan untuk produk Shaklee. Klik disini

Jika anda ingin memastikan senarai –senarai badan yang diiktiraf oleh JAKIM, anda boleh klik pada link berikut http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/senarai-badan-islam-yang-diiktiraf

Shaklee sentiasa memastikan setiap produk yang dihasilkan akan mendapat sijil halal terlebih dahulu. Ini penting untuk memastikan pelanggan yang dikalangan umat islam tidak merasa was-was dengan produk yang dipasarkan.

Diharapkan isu berkenaan sijil halal ini sudah mendapat penjelasan yang jelas yaa..

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk ini?
Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami. Setiap produk yang dibeli dari kami akan disertakan dengan kaedah pemakanan dan nasihat berkaitan dengan penyakit yang dihidapi.
Hubungi 0129624079 SMS/WhatsApp
read more

No comments:

Post a Comment

You may also like these stories

Rahsia kesihatan semulajadi